Názov školy |
Základná škola s
materskou školou Sedliská |
Adresa školy |
094 09 Sedliská 92 |
Telefón |
+421574476117 |
E-mail |
riaditel@zssedliska.edu.sk |
Zriaďovateľ |
Obec Sedliská |
|
Priezvisko, meno |
Telefón |
Služ. mobil |
e-mail |
Riaditeľ |
Straka Štefan |
057/4476117 |
0915943033 |
riaditel@zssedliská.edu.sk |
ZRŠ |
Mária Drutárová |
|
|
|
ZRŠ |
|
|
|
|
ZRŠ |
|
|
|
|
|
Titl., priezvisko, meno |
Kontakt |
predseda |
Mgr. Denisa Vrbenská |
|
pedagogickí
zamestnanci |
Mária Kobulnická |
|
|
|
|
|
|
|
ostatní zamestnanci |
Marta Vožná |
|
|
|
|
zástupcovia rodičov |
Anna Hoľková |
|
|
Mgr. Agniezska Grajcarová |
|
|
|
|
|
|
|
zástupca zriaďovateľa |
Matej Sabol |
|
iní |
Mária Bratková |
|
Názov MZ a PK |
Vedúci |
Zastúpenie predmetov |
Poznámka |
MZ 1.-4.roč. ZŠ |
Mgr. Štefan Straka |
1. -4. roč. ZŠ |
|
Pedagóg / zamestnanec |
Funkcia |
Triednictvo |
Ďalšie úlohy a kompetencie |
Mgr. Štefan Straka |
Riaditeľ |
I. |
|
Mária Drutárová |
Zástupkyňa pre MŠ |
|
|
PaedDr. Adriana
Harmanová |
Učiteľka |
II. |
|
Mgr. Katarína Sabolová |
Učiteľka |
III. |
|
Mgr. Eva Smoláková |
Učiteľka |
IV. |
|
Mgr.Juliána Calková |
Vychovávateľka |
|
|
Mária Kobulnická |
Učiteľka MŠ |
|
|
Ročník: |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
Spolu |
počet tried |
1 |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
počet žiakov |
17 |
16 |
16 |
15 |
|
|
|
|
|
64 |
z toho ŠVVP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
z toho v ŠKD |
4 |
11 |
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
Školský rok 2012/2013 sa začína 1.
septembra 2012.
Školské vyučovanie sa začína ... .
septembra 2012.
Vyučovanie podľa rozvrhu hodín sa začne ...
. septembra 2012.
Školské vyučovanie v prvom polroku
školského roka sa končí 31. januára 2013.
Klasifikačná porada za prvý polrok sa
uskutoční najskôr ... . januára 2013.
Školské vyučovanie v druhom polroku sa začne
4. februára 2013 a končí sa 28. júna 2013.
Klasifikačná porada za druhý polrok sa
uskutoční najskôr ... . júna 2013.
Prázdniny |
Termín prázdnin |
jesenné |
31.10. - 2.11.2012 |
vianočné |
24.12.2012 - 7.1.2013 |
polročné |
1.2.2013 |
jarné |
18.2. - 22.2.2013 |
veľkonočné |
28.3. - 2.4.2013 |
letné |
1.6. - 30.8.2013 |
Dátum |
Názov |
Pre koho (účastníci) |
Organizuje (zodpovednosť) |
október 2012 |
Výstup na hrad |
Obec |
HZOS Vranov ,OcÚ, ZŠ |
október 2012 |
Deň úcty k starším -
kultúrny program |
Obec - starí občania |
ZŠ s MŠ |
október 2012 |
Noc v škole |
žiaci ZŠ |
učitelia a rodičia ZŠ |
november 2012 |
Divadelné predstavenie -
Prešov |
žiaci ZŠ |
riaditeľ školy |
december 2012 |
Mikuláš |
žiaci ZŠ aMŠ |
učitelia a rodičia ZŠ |
december |
Posedenie pri jedličke |
žiaci ZŠ aMŠ |
učitelia a rodičia ZŠ a
MŠ |
február 2013 |
Snehohranie |
žiaci ZŠ |
triedni učitelia |
marec |
Pytagoriáda, MO |
žiaci ZŠ |
triedni učitelia 3. a
4.ročníka |
apríl 2013 |
Slovenský slávik |
žiaci ZŠ |
triedni učitelia |
apríl 2013 |
Hviezdoslavov Kubín |
žiaci ZŠ |
triedni učitelia |
máj 2013 |
Vlastivedný zájazd |
žiaci ZŠ |
triedni učitelia |
jún 2013 |
MDD |
žiaci ZŠ |
triedni učitelia a ZR |
jún 2013 |
Športová olympiáda |
žiaci ZŠ |
triedni učitelia |
Termín |
Čas |
Druh porady |
|
september 2012 |
13.00 - 14.00 |
pracovná porada |
plán práce školy, ŠVZP |
november 2012 |
13.00 - 14.00 |
pedagogická rada |
I.štvrťrok -
vých.vzdelvýsledky |
január 2013 |
13.00 - 14.00 |
pedagogická rada |
klasifikácia 1. polrok |
apríl 2013 |
13.00 - 14.00 |
pedagogická rada |
III.štvrťrok -
vých.vzdelvýsledky |
jún 2013 |
13.00 - 14.00 |
pedagogická rada |
klasifikácia 2.polrok |
jún 2013 |
13.00 - 14.00 |
hodnotiaca porada |
hodnotenie výsledkov za
školský rok |
Silné stránky školy :
- tradícia školy v kvalitnom vzdelávaní
- komplexnosť a poloha školy / ZŠ s MŠ,
stravovanie, športový areál /
- kvalita a skúsenosť pedagogických
zamestnancov
- nízke počty žiakov v triedach
Slabé stránky školy:
- vysoký počet žiakov z nevyhovujúcich
sociálnych pomerov
- nízka vedomostná a sociálna úroveň
prichádzajúcich detí
- nedostatočná spolupráca s rodičmi detí
zo sociálne znevýhodneného prostredia
- chýbajúca telocvičňa
- málo sponzorov
Príležitosti:
- zmena legislatívy / tvorba nového
školského programu /
- možná spolupráca so zahraničnými
družobnými školami
- dobrá spolupráca so zriaďovateľom
- nové smery vo vzdelávaní
Hrozby:
- zvyšujúca sa byrokrácia
- demografický pokles
- dopady hospodárskej a finančnej krízy
- nedostatok finančných prostriedkov na
odmeňovanie pedagogických i
nepedagogických pracovníkov školy
Hlavné úlohy a rozpracovanie cieľov
školy
1. Celková profilácia ciele školy
Od roku 2004 sme školou s právnou
subjektivitou. V právnych vzťahoch vystupuje vo vlastnom mene a má zodpovednosť
vyplyvajúcu z týchto vzťahov.
1. Našim poslaním je vychovávať a vzdelávať
žiakov, ktorí budú chápať seba a iných, schopní
tvorivo a kriticky myslieť,riešiť problémy,
dokážu vyjadriť ocenenie a uznanie a v ďalšom živote
budú schpní uplatniť vedomosti a
schopnosti, získané na našej škole.
2. Budeme sa snažiť predchádzať negatívnym
vplyvom súčasnej doby ako sú drogy, teror a násilie,
kriminalitu, záškoláctvo, šikanovanie,
nenávisť, etnickú neznášanlivosť. V protiklade k týmto
javom budeme žiakov vychovávať v duchu
humanizmu, ľudským právam.
3. Sústavne a cieľavedome sa budeme
podieľať na vytváraní zdravého, ekologicky čistého a
estetického prostredia školy, viesť žiakov
k zdravému spôsobu života.
4. Materiálnymi hodnotami sa budeme
podieľať na vytváraní vhodných podmienok pre pokojnú a
tvorivú prácu našich žiakov a pracovníkov
školy.
5. Aktívne budeme podporovať talentovaných
a nadaných žiakov individuálnym prístupom a
zapájaním do súťaží na rôznej úrovni.
6. Zvýšenú pozornosť budeme venovať
slaboprospievajúcim žiakom v spolupráci s rodičmi, s
CPPPaP.
7. V ŠKD sa budeme usilovať o zabezpečenie
duševného a telesného vývoja detí. Budeme u nich
pestovať morálno-vôľové vlastnosti, citovú
výchovu, utvárať dobré vzťahy medzi chlapcami a
dievčatami, vekovo rozdielnymi deťmi.Budeme
u nich formovať kladný vzťah k práci, viesť ich k
ochrane životného prostredia.
8. Úzko budeme spolupracovať s Radou školy,
Združením rodičov,Obecným úradom a inými
organizáciami v obci pre sústavné
vytváranie čo najlepších podmienok a zvyšovanie celkovej
úrovne školy.
2. Realizácia hlavných úloh z POP
V školskom roku 2012/2013 sa zameriame :
- budeme sa podieľať na realizácii úloh
vyplývajúcich z Národného programu podpory zdravia,
Koncepcie enviromentálnej výchovy a
vzdelávania, Národnej stratégie trvalo
udržateľného rozvoja a so záverov a odporučaní 3. národnej konferencie
Environmentálna
výchova a vzdelávanie na školách v SR.
- budeme plniť úlohy vyplývajúce z Národného
programu starostlivosti o deti a dorast v SR
na roky 2008-2015, s dôrazom na zdravotnú fyzickú aktivitu detí a
žiakov.
- naďalej sa podieľať v súlade s Kocepciou
prevencie drogových závislostí na realizáci úloh
Narodnéhoi programu boja proti drogám, v
spolupráci s rodičmi žiakov, centrami výchovnej
prevencie elimnovať vplyvy na žiakov.
- zameriame sa na elimináciu prvkov
šikanovania od najnižšieho ročníka školy, elimináciu problémov
záškoláctva a správania sa žiakov zo
sociálne znevýhodneného prostredia.
V školskom roku vo vyučovacom procese
budeme :
- plniť úlohy spracované v ŠkVP pre
jednotlivé predmety
- využívať komunikatívno-poznávací princíp
pri vyučovaní cudzieho jazyka a slovenského jazyka a
literatúry
- zamerať sa na zážitkové vyučovanie v
jednotlivých predmetoch
- posilňovať čitateľskú gramotnosť žiakov
- postupne eliminovať memorovanie
- hodnotenie žiakov realizovať podľa
Metodického pokynu č.22/2011 na hodnotenie žiakov školy
- umožniť žiakom prístup ku všetkým
informačným zdrojom, podporovať zavádzanie IKT do
jednotlivých predmetov
- do tematických plánov lednotlivých
predmetov implementovať úlohy environmentálnej výchovy,
učivo Ochrana človeka a prírody, úlohy
sexuálnej výchovy a výchovy k manželstvu a rodičovstvu
Rozpracovanie hlavných úloh školy
Úlohy smerujúce k práci pedagógov,
pracovníkov školy :
a) Akceptovať prvky demokracie a plurality
názorov, rešpektovanie zákonitostí v každodennej pedagogickej a spoločenskej
praxi. Viesť žiakov k tolerancii, priateľstvu, k zlepšeniu medziľudských
vzťahov, k humanite a tým predchádzať prejavom diskriminácie, rasizmu,
xenofóbie, antisemitizmu a ostatným prejavom intolerancie.
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci zamestnanci školy
b) Všetky zásadné rozhodnutia konzultovať s
pedagogickými zamestnancami na operatívnych poradách a pedagogických radách
Úloha: trvalá
Zodpovední: vedenie školy, TU
c) Kolektívne tvorivo pristupovať k
riešeniu problémov, väčšinou prijaté riešenie považovať za záväzné.
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci zamestnanci školy
d) Neustále zvyšovať štandard nárokov na
kvalitu práce každého pracovníka školy a na každého žiaka, predchádzať
konfliktným situáciám,
Úloha: trvalá
Zodpovední: vedenie školy, všetci
zamestnanci
e) Zamerať sa na zvyšovanie zodpovednosti
metodických orgánov a zabezpečiť ich participáciu na riadení školy a
skvalitňovaní všetkých oblastí života v škole.
Vo vyučovacom procese širšie uplatňovať
citlivý prístup k deťom, vytvárať pocit radosti z učenia sa. Dôsledne
dodržiavať Dohovor o právach dieťaťa a Deklaráciu práv dieťaťa. Do tematických
plánov pre jednotlivé predmety zapracovať úlohy súvisiace s výchovou v duchu
humanizmu a so vzdelávaním v oblasti ľudských práv, úlohy environmentálnej
výchovy a výchovy k manželstvu a rodičovstvu, úlohy vyplývajúce z osnov Ochrany
človeka a prírody
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci pedagogickí zamestnanci
g) Vo všetkých fázach učebného procesu
rešpektovať zásadu cieľavedomej aktivity žiakov, zásadu postavenia žiaka ako
subjektu pri vedúcej úlohe učiteľa, zásadu spätnej väzby, rozvíjať
samostatnosť, tvorivosť pri osvojovaní poznatkov formou tímovej a individuálnej
práce. Realizovať komunikatívno - poznávací princíp vo vyučovaní a výchovnej
práci v ŠKD. Umožniť všetkým vedomostným skupinám žiakov aktívnu a zmysluplnú
prácu, vyhodnotiť ju a pozitívne výchovne využiť. Pracovať so žiakmi na
vyučovacích hodinách diferencovane, využívať problémové a iné aktivizačné
metódy a formy práce. Využívať interaktívne zážitkové a skúsenostné učenie,
projektové učenie a ďalšie, ktoré prepájajú učenie so životom a rozvíjajú
kľúčové, personálne a sociálne kompetencie žiakov. Umožniť žiakom prístup ku
všetkým zdrojom informácií, využívať IKT na vyučovacích hodinách i v príprave
na celoživotné vzdelávanie.
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci pedagogickí zamestnanci
h) Individuálne študovať odbornú a
metodickú literatúru, novozískané poznatky realizovať v praxi. Podľa záujmu
realizovať I., resp. II. kvalifikačnú skúšku, Pedagogické čítanie a iné formy
individuálneho vzdelávania, rozvíjať kompetencie v rámci IKT.
Úloha: podľa plánu MZ
Zodpovední: vedúci MZ , ped. zamestnanci
i) Umožniť a podporiť účasť pedagogických
pracovníkov na odborných seminároch a prednáškach organizovaných MPC, resp.
účasť na iných druhoch štúdia. Pravidelne oboznamovať pracovníkov s platnými
právnymi predpismi a tým zvyšovať právne vedomie zamestnancov
Termín: podľa ponuky MO a záujmu zam.
Zodpovední: vedenie školy
j) Vypracovať časovo-tematickú náplň
povinných predmetov v zmysle POP ako súčasť ŠkVP.
Termín: povinné do 15.9.2012
Zodpovední: vyučujúci predmetov
k) Posilniť vplyv mravnej, estetickej,
telesnej a pracovnej výchovy na emocionálny život a hodnotovú orientáciu
žiakov. Obsah predmetov využívať na pestovanie a posilňovanie národného
povedomia, využiť pri tom významné regionálne a celospoločenské výročia,
odporučené dni a týždne uvedené v POP 2011/2012. Zvýšenú pozornosť venovať
kvalite vyučovania predmetu matematiky, slovenského jazyka a literatúry,
cudzieho jazyka, prírodovedy, Na hodinách materinského jazyka venovať zvýšenú
pozornosť počúvaniu a čítaniu s porozumením, posilňovať čitateľskú gramotnosť
na I. stupn.
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci pedagogickí zamestnanci
l) Obsah výchovy a vyučovania využívať na
formovanie a prehlbovanie pozitívneho vzťahu žiakov k ochrane životného
prostredia a na zvyšovanie aktívneho podielu žiakov na jeho tvorbe. Podieľať sa
na realizácii Koncepcie Environmentálnej výchovy na školách
schválenej MŠ SR 28.8.1997 c.4251/97-152,
viest‘ žiakov k zvýšenej starostlivosti a zodpovednosti za vlastné zdravie.
Systematickú pozornosť venovať plneniu úloh z „Národného programu boja proti
drogám a Národného programu podpory zdravia. Počas školského roka realizovať
aktivity k Svetovému dnu výživy, Týždňu zdravia, Svetovému dňu duševného
zdravia atd. Vychovávať žiakov k prevencii pred civilizačnými chorobami,
posilňovať zdravý životný štýl.
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci pedagogickí zamestnanc
m) V rámci triednických hodín a obsahu
vyučovania upozorňovať žiakov na nebezpečie návyku používania omamných látok.
Monitorovať správanie žiakov, zistené problémy v zárodku riešiť, a tak predísť
šíreniu negatívnych javov v kolektívoch. Organizovať aktivity zamerané na
elimináciu drogových závislostí, šikanovania, kriminality a iných sociálno -
patologických javov. Využívať námety z úlohy MŠ SR zo Stratégií prevencie
kriminality, eliminovania šikanovania, prevencie HIV/AIDS. Spolupracovať s CVPP
a PZ.
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci pedagogickí zamestnanci
koordinátor drogových závislostí
n) Vypracovať harmonogram podujatí v
oblasti prevencie drog. závislostí.
Úloha: trvalá
Zodpovedný: koordinátor drog. závislostí
o) Viesť žiakov k udržiavaniu čistoty a k
estetike pracovného prostredia, aktivizovať žiakov k tvorbe a vylepšovaniu
pracovného a životného prostredia.
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci zamestnanci školy
p) Zvýšenú pozornosť venovať problémovým
žiakom, úzko spolupracovať s lekárom, CPPPaP a centrom výchovnej prevencie.
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci ped. zamestnanci
r) Pri každej činnosti so žiakmi dbať na
bezpečnosť a ochranu zdravia. Dôsledne zabezpečovať ochranu zdravia pri práci.
Zabezpečiť optimálne podmienky pre vzdelávanie žiakov s civilizačnými a inými
chorobami na základe ich špeciálnych výchovno-vzdelávacích potrieb. Dôsledným
vykonávaním dozorov zabrániť svojvoľnému pohybu žiakov po škole a tým zamedziť
zhromažďovaniu žiakov s nežiaducimi aktivitami (fajčenie, šírenie drog…).
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci pedagogickí zamestnanci
s) Priebežne monitorovať zmeny v správaní
detí. V prípade podozrenia zo zanedbávania povinností, fyzického alebo
psychického týrania, šikanovania, užívania drog avizovať rodičom a
spolupracovať s odborom sociálnych vecí, CVPP, CPPPaP, pediatrom a PZ
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci ped. zamestnanci
t) V prípade žiakov s výraznými poruchami
správania či záškoláctva spolupracovať s centrom výchovnej a psychologickej prevencie
a CPPPaP. Ak sa správanie dieťaťa nedá koordinovať pedagogickými postupmi,
navrhne škola zaradiť dieťa do starostlivosti špeciálnych výchovných zariadení.
V súlade s článkom 28 Dohovoru o právach dieťaťa prijímať účinné opatrenia na
povzbudenie pravidelnej školskej dochádzky a na obmedzenie počtu tých, ktorí
školskú dochádzku neukončia.
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci ped. zamestnanci
u) Školský výlet organizovať v termíne od
20.5.2013 do 15.6. 2013
Zodpovední: všetci zamestnanci
v) Zaujímavými, pútavými formami
organizovať činnosť detí ŠKD. Pestrou činnosťou regenerovať sily detí,
kompenzovať zaťaženie detí v škole.
Úloha: trvalá
Zodpovední: vych. ŠKD
w) Zvýšiť starostlivosť a skvalitniť
prípravu na vyučovanie s dôrazom na pomoc rodinám a tým zvýšiť záujem o účasť
detí v ŠKD
Úloha: trvalá :
Zodpovední: , vych.ŠKD
x) Pri zápise žiakov do l. ročníka
spolupracovať s MŠ
Úloha: január, február 2013
Zodpovední: MZ l. stupňa,
2. Úlohy smerujúce k práci k práci
žiakov
a, Vyžadovať kvalitnú dochvíľnu prácu žiakov.
Využiť existujúce platné štandardy, testy a úlohy na objektívne posúdenie
úrovne a kvality vedomostí v jednotlivých predmetoch. Dodržiavať interne
dohodnutú percentuálnu stupnicu klasifikácie.
Úloha: - trvalá
Zodpovední: všetci pedagogickí zamestnanci
b, Na základe včasnej diagnostiky
diferencovať nároky na prácu a vedomosti žiakov a tým utvárať predpoklady pre
bezstresový pobyt a výkon žiakov v škole. Pozitívne motivovať žiakov k učeniu,
položiť kvalitné základy celoživotného vzdelávania.
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci pedagogickí zamestnanci
c, Nadaným a talentovaným žiakom umožniť
realizovať vedomosti a schopnosti na olympiádach a súťažiach, vzbudzovať v nich
túžbu po nadobúdaní nových vedomostí a poznatkov aj individuálnym vzdelávaním
sa.. Upevňovať fyzické a duševné zdravie, telesný a pohybový rozvoj žiakov.
Zapojiť sa do športových súťaží a do súťaže mladých hasičov.
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci ped. zamestnanci
d, V práci so žiakmi uprednostňovať komunikatívno
- poznávací princíp, dialogické metódy a formy práce, rešpektovať osobnosť,
názory a skúsenosti žiakov. V praxi realizovať obsah „Deklarácie práv dieťaťa a
Dohovoru o právach dieťaťa v školách a školských zariadeniach“. V rámci
Národného programu k ľudským právam viesť deti tak, aby sa výchova k ľudským
právam stala integrálnou súčasťou celoživotného procesu podpory a ochrany
ľudských práv, aby podporila hodnotu človeka ako ľudského jedinca a rozvoj
medziľudských vzťahov v demokratickej spoločnosti. V každodennej vzdelávacej
praxi využívať dostupné odborné časopisy odporúčané MŠ SR, zavádzať do procesu
projektové vyučovanie, využívať počítačovú učebňu a internet.
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci pedagogickí zamestnanci
e, Primerane a nenásilne učiť žiakov
rešpektovať názory iných a kultivovane odôvodňovať vlastný názor. Výchovný
aspekt zamerať na posilňovanie zdravého životného štýlu, včasných a odborných
preventívnych zásahov, formovanie právneho a občianskeho vedomia, primeraného
hodnotového systému, etických noriem, humánneho a prosociálneho cítenia.
Informovať o škodlivosti návykových látok a realizovať efektívne odborne
podložené preventívne programy
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci pedagogickí zamestnanci
f, Vytvárať možnosti pre bezprostredné,
neformálne pôsobenie na žiakov, učiť ich humánnosti, slušnosti, disciplíne,
tolerancii, upevňovať v nich cit, skromnosť, vlastenectvo vo vyučovacom aj mimo
vyučovacom čase (triednické hodiny, vychádzky…).
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci pedagogickí zamestnanci
g, Organizovaním športových a kultúrnych
podujatí upevňovať kolektívy tried a organizovaním celoškolských podujatí
aktivizovať záujmovú telovýchovnú a športovú činnosť.
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci pedagogickí zamestnanci
h, Neustále vysvetľovať nevyhnutnosť
vzdelávania v živote. Pokračovať vo výučbe cudzieho jazyka od 1. ročníka.
Úloha: trvalá
Zodpovední: všetci pedagogickí zamestnanci
vyučujúci cudzieho jazyka
vedenie školy
ch, Úzkou spoluprácou učiteliek 1. stupňa a
vychovávateľky ŠKD zabezpečiť kvalitnú prípravu žiakov na vyučovanie
Úloha: trvalá
Zodpovední: MZ I .stupňa
i. Zodpovednosť za priestory hornej chodby,
kontrolu dodržiavania osobnej hygieny preberajú žiaci 3.ročníka, WC - chlapci
žiaci 4. ročníka Zodpovednosť za priestory dolnej chodby, kontrolu dodržiavania
osobnej hygieny preberajú žiaci 4.ročníka, WC- dievčatá žiačky 4. ročníka
V odpoludňajšej činnosti preberajú
zodpovednosť žiaci ŠKD :
Termín : stály Zodpov.: vyuč., vychov.
j. Vyučovanie hodín telesnej výchovy
organizovať tak, aby v priaznivom počasí boli žiaci
čo najviac na čerstvom vzduchu. Využívať
možnosť blokovej výučby hodín TV.
Termín : stály Zodpov.: vyuč. TV
k. Koniec kalendárneho roka pred odchodom
na zimné prázdniny uskutočniť posedenie pri
jedličke spojené s voľným programom detí.
Termín : 21.12.2012 Zodpov.: vyuč., vychov.
l. Uskutočniť previerky vedomostí žiakov za
l. polrok v 2.-4. ročníku.
Termín : január 2013 Zodpov.: riaditeľ
školy
m. V spolupráci so Združením rodičov
uskutočniť :
a/ zasadnutia triednych rodičovských
schôdzí
Termín : okt., jan., marec, máj
b/ karneval žiakov ZŠ,MŠ
Termín : február 2013
c/ vlastivedný zájazd
Termín : jún 2013 Zodpov. : riaditeľ
školy,preds. ZR
n. Podporovať a rozvíjať telesnú zdatnosť a
zdravie žiakov :
a/ častým pobytom na čerstvom vzduchu,
využívaním telovýchovného zariadenia na
školskom dvore
b/ organizovaním turistických vychádzok „
Výstup na 100 slovenských hradov“
Termín : október 2009 Zodpov.: vyučujúci
o. Pripraviť žiakov a zúčastniť sa súťaží v
speve ľudových piesní podľa harmonogramu
súťaží.
Termín : v texte Zodpov.: p. Sabolová
p. Pripraviť žiakov a zúčastniť sa súťaží v
umelecom prednese podľa harmonogramu súťaží.
Termín : v texte Zodpov.: p. Harmanová
r. V súlade s novou koncepciou vyučovania
Sj a L vo výchovno-vzdelávacom procese,
v činnosti ŠKD, prehlbovaním čitateľských
zručností, vzťahu ku knihám, podporovať
záujem ku knihám, a to :
a/ informáciami na vyučovacích hodinách o
knihách a spisovateľoch pre detí
b/ organizovaním návštev divadelných
predstavení pre deti
c/ uskutočnením triednych a školských kôl
literárnych súťaží v prednese poézie a prózy
Termín : a/ stály Zodpov.: vyučujúci
b/ 1-krát ročne Zodpov.: riaditeľ školy
c/ marec 2013 Zodpov.: p.Harmanová
d/ v mravnej výchove upriamiť pozornosť na
pestovanie kladného vzťahu ku všetkým
knihám / aj k učebniciam /, pozorovať a
nabádať žiakov, aby mali knihy v náležitom
poriadku / čistota, obaly /, aby žiaci sami
odhaľovali vinníkov a upozorňovali na ich
chyby
Termín : stály Zodpov.: vyučujúci
s. V estetickej výchove pestovať u žiakov
kladný vzťah ku spevu, ľudovej tvorivosti,
uskutočniť triedne a školské kolo súťaže
„Slovenský slávik“.
Termín : apríl 2013 Zodpov.: p.Sabolová
t. V spolupráci s OcÚ a ZR pri ZR
zorganizovať spoločenské podujatie ku Dňu matiek.
Termín : máj 2013 Zodpov.: riaditeľ školy
u. Pripraviť a zúčastniť sa súťaže v
požiarnickom športe „Plameň 2013“
Termín : máj 2013 Zodpov.:
riad.školy,p.Grajcar
v. Zvýšenú pozornosť venovať M a SJ vo
4.ročníku.Príprava na MO, Pytagoriadu,
Termín : 2.polrok 2009 Zodpov.:
vyuč.4.ročníka
x. Z príležitosti MDD uskutočniť športovú
olympiádu žiakov školy.
Termín : v texte Zodpov.: pracovníci školy
y. Podľa upravených osnov učiva Ochrana
človeka a prírody uskutočniť didaktické hry a
cvičenia v prírode.
Termín : jún 2013 Zodpov.: vyučujúci
z. Uskutočniť výstupné previerky zo SJ a M
vo všetkých ročníkoch.
Termín : jún 2013 Zodpov.: riaditeľ školy
3. Úlohy smerujúce k práci školy, k
spolupráci školy s rodinou, učiteľa s rodičom
a, Spojiť úsilie pedagógov a rodičov pri
výchove a vzdelávaní detí. Posilniť vzájomnú dôveru a spoluprácu v tomto smere
formou osobných rozhovorov.
Úloha: trvalá
Zodpovední: triedni učitelia, vedenie
školy,
b, Prehĺbiť spoluprácu a zainteresovanosť
rodičov na práci školy prostredníctvom zasadnutí výboru ZR , triednych
zasadnutí, RŠ, organizovaním spoločných projektov. Zapájať rodičov do riešenia
problémov školy. Úloha: trvalá
Zodpovední: triedni učitelia,preds. ZR,
predseda RŠ
c, Na základe dôvery a partnerstva včas
konzultovať - avizovať zdravotné, psychické problémy resp. problémy v
dochádzke, správaní a prospechu žiakov. Dôsledne dodržiavať Metodické pokyny na
zabezpečenie aplikácie ustanovenia § 18 ods. 2 zákona č. 281/2002 Z. z. o
prídavku na dieťa a o príspevku k prídavku na dieťa v znení zákona č. 658/2002
Z.z. ( zanedbávanie povinnej školskej dochádzky).
Úloha: trvalá
Zodpovední: triedni učitelia, vedenie školy
4. Úlohy smerujúce k organizácii a zabezpečeniu
plynulého chodu školy
1. Vyvinúť maximálne úsilie na realizáciu
úprav areálu školy. V rámci možností vylepšovať materiálne, priestorové a
estetické podmienky pre prácu v škole. Úloha: trvalá
Zodpovední: vedenie školy podľa určenia
2. V rámci možností realizovať potrebnú
údržbu školskej budovy a zariadení.
Úloha: trvalá
Zodpovední: vedenie školy
3. Uskutočňovať priebežné školenia všetkých
zamestnancov školy a preverovať vedomosti z BOZP a PO.
Termín: september a priebežne
Zodpovední: vedenie školy, BT
4. Vyžadovať dodržiavanie predpisov BOZP,
nosenie OOPP pri práci a robiť kontrolu.
Úloha: trvalá
Zodpovední: vedenie školy a BT
5.Aktivity v mimo vyučovacom čase zapisovať
do Zošita aktivít. V prípade mimoriadnych odmien, v prípade dostatku finančných
prostriedkov, poslúžia ako kritérium na pridelenie finančnej odmeny.
Termín: školský rok 2012/2013
Zodpovední: riaditeľ školy
6· Viest evidenciu školských a pracovných
úrazov, zabezpečiť odškodnenie úrazov.
Zodpovední: ZRŠ + bezp. technik
Termín :priebežne, dlhodobo.
3. Úlohy smerujúce k práci školy, k
spolupráci školy s rodinou, učiteľa s rodičom
a, Spojiť úsilie pedagógov a rodičov pri
výchove a vzdelávaní detí. Posilniť vzájomnú dôveru a spoluprácu v tomto smere
formou osobných rozhovorov.
Úloha: trvalá
Zodpovední: triedni učitelia, vedenie
školy, ZR
b, Prehĺbiť spoluprácu a zainteresovanosť
rodičov na práci školy prostredníctvom zasadnutí výboru ZR , triednych
zasadnutí, RŠ, organizovaním spoločných projektov. Zapájať rodičov do riešenia
problémov školy. Úloha: trvalá
Zodpovední: triedni učitelia,preds.ZR,
predseda RŠ
c, Na základe dôvery a partnerstva včas
konzultovať - avizovať zdravotné, psychické problémy resp. problémy v
dochádzke, správaní a prospechu žiakov. Dôsledne dodržiavať Metodické pokyny na
zabezpečenie aplikácie ustanovenia § 18 ods. 2 zákona č. 281/2002 Z. z. o
prídavku na dieťa a o príspevku k prídavku na dieťa v znení zákona č. 658/2002
Z.z. ( zanedbávanie povinnej školskej dochádzky).
Úloha: trvalá
Zodpovední: triedni učitelia, vedenie školy
4. Úlohy smerujúce k organizácii a
zabezpečeniu plynulého chodu školy
1. Vyvinúť maximálne úsilie na realizáciu
úprav areálu školy. V rámci možností vylepšovať materiálne, priestorové a
estetické podmienky pre prácu v škole.
Úloha: trvalá
Zodpovední: vedenie školy
2. V rámci možností realizovať potrebnú
údržbu školskej budovy a zariadení.
Úloha: trvalá
Zodpovední: vedenie školy
3. Uskutočňovať priebežné školenia všetkých
zamestnancov školy a preverovať vedomosti z BOZP a PO.
Termín: september a priebežne
Zodpovední: vedenie školy, BT
4. Vyžadovať dodržiavanie predpisov BOZP,
nosenie OOPP pri práci a robiť kontrolu.
Úloha: trvalá
Zodpovední: vedenie školy a BT
5. Pri riešení problémov uprednostňovať
tímovú prácu - vedenie školy, MZ, RŠ
Úloha: trvalá
Zodpovedný: riaditeľ školy
Názov projektu: Modernizácia vzdelávacieho procesu na školách.....
Cieľ: Zabezpečenie vyučovania anglického jazyka.....
Zodpovedná osoba: .riaditeľ školy....
Termín: 2009-2012.....
Názov projektu: Vzdelávanie pedagogických zamestnencov MŠ
Cieľ:Vzdelávanie pedagogických zamestnancov - IKT
Zodpovedná osoba: .riaditeľ školy....
Termín: 2010-2013
Názov projektu: Baterky na správnom mieste
Cieľ: Organizácia súťaží v zbere nebezpečného odpadu
Zodpovedná osoba: .riaditeľ školy....
Termín:2012- 2013
Názov projektu: RECYKLOHRY
Cieľ: Zber recyklovateľného odpadu
Zodpovedná osoba: .riaditeľ školy....
Termín: 2011-2012
Názov projektu: Podpora sociálnej inklúzie MRK - vzdelávanie pre
všetkých
Cieľ: Podporovať sociálne inklúzie príslušníkov MRK prostredníctvom
uľahčenia ich prístupuk formálnému vzdelávaniu a k získavaniu zručností
potrebných na trhu práce
Zodpovedná osoba: .riaditeľ školy....
Termín: 2010-2012
Názov záujmového krúžku |
Vedúci |
Folklórny krúžok |
Mgr.Juliána Calková |
Maľovaná abecada |
Mgr. Katarína Sabolová |
Maľovaná angličtina |
Mgr. Eva Smoláková |
Mladý hasič |
Michal Grajcar |
Počítač hrou |
PaedDr. Adriana Harmanová |
Psychohygienické pomery pre prácu učiteľov
a žiakov sú na priemernej úrovni. Budova školy bola rekonštruovaná pre potreby
vyučovania základne a materskej školy z úsporných dôvodov a pre nevyhovujúci
stav bývalej budovy základnej školy. Na budove boli vymenené okná a v
súčasnosti prebieha zateplenie budovy a úpravy na streche. Vhygienicky
vyhovujúcom stave su priestory interieru školy.V nasledujúcom období bude
potrebné rekonštruovať osvetlenie v niektorých triedach a chodbách,
Nedostatočné a nevyhovujúce sú priestory pre vyučovanie telesne výchovy
/chýbajúca telocvičňa /.Vonkajší areál školy je použiteľý pre voľnočasové
aktivity a vyučovanie telesnej výchovy za priaznivých poveternostných
podmienok.
Typ vzdelávania |
Pedagóg |
Termín od-do |
Poskytovateľ |
Funkčné |
Drutárová |
2012-2013 |
MC Prešov |
Adaptačné |
|
|
|
Aktualizačné |
|
|
|
Inovačné |
|
|
|
Špecializačné |
|
|
|
Kvalifikačné |
Sabolová |
2012-2013 |
|
|
Smoláková |
2011-2013 |
|
Základná škola s materskou školou Sedliská
Plán vnútroškolskej kontroly na šk. rok
2012/2013
Cieľ kontroly:
• získať prehľad o odbornej a metodickej
pripravenosti učiteľov a výchovných
pracovníkov
• zabezpečiť plynulý chod vyučovania,
dodržiavanie pracovnej disciplíny
• získať prehľad o úrovni výchovno -
vzdelávacieho procesu
• sledovať odstránenie nedostatkov vo
výchovno - vzdelávacej činnosti z
predchádzajúcehoškolského roka
• získať prehľad o objektivnosti hodnotenia
a klasifikácie žiakov jednotlivými
učiteľmi, scieľom zabezpečiť zjednocovanie
kritérii pri klasifikácii
• sledovať evidenciu o klasifikácii žiakov
v zmysle Metodických pokynov na
hodnotenie aklasifikáciu (MP)
• sledovať efektívne využívanie finančných
prostriedkov
Formy, metódy a spôsob kontroly:
a) Priama hospitačná činnosť, v ktorej
riaditeľ a zástupkyňa pre MŠ budú sledovať:
• dodržiavanie didaktických zásad, s
osobitným zameraním na triedy prospechovo
slabšie
• plnenie učebných osnov a metodických
pokynov a požiadaviek štandard v
jednotlivých ročníkoch
• využívanie učebných pomôcok a didaktickej
techniky
• využívanie odbornej učebne
• dodržiavanie zásad klasifikácie žiakov
• dodržiavanie psychohygienických zásad vo
výchovno - vzdelávacej práci
• plnenie plánu práce školy, plánu MZ
• dodržiavanie bezpečnostných predpisov na
vyučovacích hodinách so zreteľom na
charakter predmetu
b) Pozorovanie, individuálny rozhovor s
učiteľom
c) Didaktické testy, previerky zamerané na
plnenie štandardov, ktoré sú už
vypracované pre jednotlivé predmety a
ročníky
d) Rozbor predpísaných písomných prác a
riaditeľských previerok na MZ
e) Práca MZ - kontrola dodržania časového
plánu plnenia úloh, zovšeobecňovanie
dobrých skúseností z výchovno - vzdelávacej
práce
f) Sledovanie plnenia prevádzkového
poriadku a školského poriadku záväzného
pre pedagogických pracovníkov a žiakov
školy
g) Sledovanie a kontrola dokumentáciie
školy
• triedne knihy
• klasifikačné hárky
• osobné listy
• triedne výkazy
• záznamy nepovinných predmetov a povinne
voliteľných predmetov
• triedne knihy ŠKD
• plnenie BOZ, PO, CO a pod.
• predpísané písomné práce
• invetárne knihy
h) Kontrola práce triednych učiteľov
• spolupráca s vychovávateľkami v ŠKD
i) Kontrola učební, priestorov školy
• s cieľom zistiť nedostatky
j) Kontrola bezpečnosti a hygienických
opatrení (polročne)
k) Kontrola práce školníka, upratovačiek a
administratívnych pracovníkov (vecné
plnenie, dodržiavanie pracovného času a
jeho účelného využítia pri plnení
pracovných povinností)
l) Využívanie areálu školy, najmä na
hodinách TEV, PDA, VYV, činnosti
ŠKD, v iných predmetoch pri vhodných témach
Rozpis úloh:
September:
• kontrola naplnenosti ŠKD, kontrola
triednych kníh, triednych výkazov, plánov
MZ, zoznamov žiakov na záujmovú činnosť
• kontrola stáleho rozvrhu hodín
• kontrola technického stavu budovy (RŠ,
ZRŠ, školník)
• aklimatizácia žiakov 1. ročníka na prácu
v škole (vyučujúce v 1. roč., ŠKD, RŠ)
• estetická stránka pracovného prostredia,
upravenosť tried, vitrín, chodieb, panelov
(RŠ,
ZRŠ), kontrola úrovne upratovania
• kontrola pracovných náplní, vyhotovenie
náplní pre nových pracovníkov (RŠ)
• kontrola stavu pokladne (RŠ)
Október:
• triedne aktívy RZ a plenárne zasadnutie
(RŠ, ZRŠ, TU)
• vstupné previerky z M a SJ v 2.-4.ročníku
(RŠ)
• objednávka tlačív (RŠ)
•
• kontrola dodržiavania pracovnej doby
prevádzkovými zamestnancami (ZRŠ )
• kontrola stavu pokladne (RŠ)
• kontrola ŠKD po 16.30 hod. (RŠ)
• kontrola vypracovania rámcových časovo -
tématických plánov (RŠ)
• kontrola stavu OOP, doplnenie a kontrola
kariet (RŠ,)
November:
• vyučovanie cudzích jazykov -
komunikatívnosť na hodinách
• vypracovanie prehľadu zapojenia žiakov do
záujmových aktivít (RŠ)
• vyučovanie SJ - komunikatívnosť na
hodinách a výchova k národnej hrdosti (RŠ)
• príprava štvrťročnej pedagogickej rady
(vedenie školy)
• kontrola záznamov v klasifikačných
hárkoch a obalov na písomné prejavy žiakov
(RŠ)
• vyhodnotenie vstupných previerok ( RŠ,
MZ)
• kontrola dodržiavania učebných plánov a
plánov činnosti ŠKD (RŠ)
• kontrola plnenia plánu protidrogovej
prevencie (koordinátorka PP, RŠ)
December:
• fyzická kontrola a účtovná kontrola a
uzávierka kabinetných zbierok za kalendárny
rok, kontrola inventárnych kníh (vedúci
zbierok, inventarizačná komisia ZRŠ)
• estetická stránka pracovného prostredia -
upravenosť tried, chodieb, panelov,
(RŠ)
• príprava, úroveň vianočných besiedok po
organizačnej, estetickej i spoločenskej a
kultúrnej stránke (RŠ)
• vyučovanie výchovných predmetov -
komunikatívnosť a výchova k národnej
hrdosti (RŠ)
• kontrola dodržiavania termínov revízií
zariadení (RŠ)
• kontrola stavu pokladne (RŠ)
Január:
• dodržiavanie metodických pokynov na
hodnotenie a klasifikáciu žiakov,
zapisovanie známok do klasifikačného hárku
( vyučujúci klasifikovaných predmetov, vedenie školy)
• kontrola záznamov v klasifikačných
hárkoch,(RŠ a vedúci MZ )
• kontrola príprav na zápis do 1. ročníka (
RŠ, ZRŠ )
• hodnotiaca pedagogická rada, klasifikačná
pedagogická rada (vedenie školy)
Február:
• zápis do 1. ročníka (ZRŠ)
• kontrola plnenia učebných osnov na I.
polrok podľa zápisov v triednych knihách a
časových tématických plánoch v jednotlivých
vyučovacích predmetoch (vedenie
školy a vedúci MZ)
• úroveň čítania na I. stupni a
uplatňovanie čítania v ŠKD (RŠ)
• plán práce správnych zamestnancov počas
jarných prázdnin (ZRŠ)
• kontrola povinných písomných prác a ich
vyhodnotenie za I. polrok šk. roka.
Marec:
• vyučovanie cudzích jazykov - ústny prejav
žiakov, komunikatívnosť (vedenie
školy, vyučujúci cudzích jazykov)
• kontrola budov a areálu školy z hľadiska
BOZP a PO, preverenie a prehodnotenie
stavu
PO - prenostné spotrebiče, bleskozvody,
hasiace prístroje apod. (ZRŠ)
• kontrola naplnenosti oddelení ŠKD a
nepovinných predmetov (ZRŠ)
• kontrola plnenia Koncepcie
enviromentálnej výchovy a vzdelávania a úroveň
enviromentálnych poznatkov žiakov (vedenie
školy)
Apríl:
• príprava hodnotiacej porady (vedenie
školy)
• kontrola záznamov v klasifikačných
hárkoch a úroveň záznamov v ŽK (RŠ)
• kontrola vnútroškolskej zelene na novú
sezónu (ZRŠ)
• úroveň podmienok vzdelávania v
jednotlivých triedach, OU, chodbách z hľadiska
požiadaviek na motiváciu žiakov a kultúrne
správanie sa (ZRŠ)
• kontrola plnenia učebných plánov (ZRŠ a
vedúci MZ a PK)
• kontrola technického stavu učební,
zariadenia v nich, nábytku a pod. (ZRŠ , školník)
• vyučovanie TEV v 1. - 4. ročníku, kvalita
vyučovacieho
procesu a využívanie školského areálu.
Máj:
• výstupné riaditeľské previerky SJ, M vo
všetkých ročníkoch, vyhodnotenie
%úspešnosti žiakov
• úroveň písomného a grafického prejavu
žiakov 2. - 4. ročníka (VYV, zošity, a
pod.), kontrola úrovne graf. prejavu žiakov
1. ročníka (RŠ, vedúci MZ )
• príprava MDD (RŠ, )
• kontrola stavu pokladne (RŠ)
• riaditeľská kontrola úrovne čítania v 1.
ročníku (RŠ)
Jún:
• organizácia výletov a cvičenia v prírode
(RŠ)
• úroveň estetickej stránky pracovného
prostredia na školskom
ihrisku, OU a kabinete (ZRŠ)
• plán služieb počas prázdnin, kontrola
čerpania NV a dovoleniek (ZRŠ)
• kontrola plnenia opatrení z previerok
BOZP a PO (ZRŠ)
• príprava záverečnej pedagogickej rady,
vyhodnotenie úspešnosti žiakov
v riaditeľských previerkach a olympiádach (
vedúce MZ, RŠ)
• rozlúčka so štvrtákmi (RŠ, TU)
• zabezpečenie programu na otvorenie šk.
roka a privítanie žiakov do 1. ročníka
(RŠ)
• kontrola čistoty a technického stavu
školy a školského areálu a príprava plánu
práce počas prázdnin pre správnych
zamestnancov (RŠ )
• analýza úrazovosti na škole počas šk.
roka (ZRŠ )
• správy o činnosti metodických orgánov
školy pri plnení plánu práce školy za
školský rok - do 10. 06. (vedúce MZ )
• analýza splnenia plánu školy za šk. rok
(RŠ)
Mgr. Štefan Straka, riaditeľ školy
Vypracoval: Straka Štefan
V Sedliskách, 3.septembra 2012
Plán práce prerokovaný v pedagogickej rade
dňa: